Over Papier & Pen

maandag 5 oktober 2015

Hoe gebruik je aquarel potloden?

Vandaag laat ik zien hoe ik aquarelpotloden gebruik in mijn kleurboek voor volwassenen. Ik gebruik twee verschillende soorten, beide zijn van Stabilo. De dikkere zijn de woody 3in1 in goudkleurig en zilverkleurig. De andere zijn de stabilloaquacollor potloden. Naast deze dingen gebruik ik ook een beker met water en twee verschillende kwasten.

De kleurplaat die ik vandaag als testpagina gebruik is deze met dougnuts. Als eerst kleur ik met de potloden verschillende dougnuts in, met de kleuren die ik uitkies. Zowel de pagina als de potloden zijn op dit moment droog.


Nadat ik dit ingekleurd heb, ga ik verder met het water. Door een klein beetje water toe te voegen aan de kleuren op de dougnuts, vul je al veel witte ruimte in. Wanneer je vaker over het met potlood gekleurde stuk heen gaat, zal dat steeds meer dezelfde kleur worden als de ruimte eromheen. Daarnaast is het ook afhankelijk van het potlood zelf hoeveel kleur deze afgeeft. De zilverkleurige woody 3in1 geeft minder kleur af, dan de paarse aquacolor.

Op onderstaande foto is te zien hoe je achteraf, wanneer het papier weer droog is toch nog een beetje kleur kan toevoegen aan een kleurplaat. Wel is het belangrijk om dan extra voorzichtig te zijn met het papier. Bij de oranje dougnut heb ik alleen de randen gekleurd en dit met het kwastje verdeeld over de witte ruimte. Dit geeft weer een ander effect.


Wat vinden jullie van aquarelpotloden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten